Mount Power Klasa jachtu Mak Home Klub Raszyn Klan Donald KLM Ireland
 

VOCATUS A DEO - POWOŁANY PRZEZ BOGA

Temat: Najpiękniejsza rzecz
wschód słońca na łące pod samym szczytem Tarnicy... Bieszczady we mgle...zaćmienie słońca na Mazurach (pod żaglami,na środku jeziora),księżyc odbijający się od tafli jeziora Mamry...czysta woda jezior Stręgielek i Święcajty...świt na jeziorze Dobskim... Cutty Sark w St. Katherine's Dock w Londynie... Dar Pomorza w Gdyni..jacht klasy mak 606 "Ryś" na Mazurach co roku... i jeszcze parę innych, bo życie jest piękne
Źródło: 07tuptaki.fora.pl/a/a,8.html



Temat: Najpiękniejsza rzecz

wschód słońca na łące pod samym szczytem Tarnicy... Bieszczady we mgle...zaćmienie słońca na Mazurach (pod żaglami,na środku jeziora),księżyc odbijający się od tafli jeziora Mamry...czysta woda jezior Stręgielek i Święcajty...świt na jeziorze Dobskim... Cutty Sark w St. Katherine's Dock w Londynie... Dar Pomorza w Gdyni..jacht klasy mak 606 "Ryś" na Mazurach co roku... i jeszcze parę innych, bo życie jest piękne

widzę kawał świata zwiedziłaś
fajnie
Źródło: 07tuptaki.fora.pl/a/a,8.html


Temat: Co dalej?
Drogi macu nie zgodze sie z Tobą jesli chodzi o koszty.
I dla porównania przedstawie Ci moje przybliżone koszty startów w przez dwa ostatnie sezony w klasie T3 na Maku 747.
A więc:
- koszt zakupu 9 letniej łodzi- 18tys plus 5tys na remonty
- zagle 0zl
- przyczepa- urzywana 2tys
- wyjazdy na 10 imprez- ok 7tys (z wielkopolski).
Watpie czy za podobne pieniadze mialbym szanse na walke w klasie 730. A w PPJK za te pieniadze mozna powalczyc i to calkiem udanie.
I jeszcze dwie bardzo wazne sprawy
- z jachtu moze korzystac cala rodzina
- strata przy odsprzedazy jest raczej znikoma
pozdrawiam
Źródło: forum.ppjk.pl/viewtopic.php?t=149


Temat: Projekt przepisów pomiarowych
Według przepisów wszystkie jachty zbudowane do daty ogłoszenia zmian mające ważne Świadectwo Pomiarowe z "datą kadłuba"są jachtami klasowymi i mogą startować w danej klasie bez problemu. Oczywiście trzeba pilnować "datę kadłuba", o której kiedy indziej.
Trudno Janku i nic na to nie poradzimy, że konstruktorzy chcą wykorzystywać istniejące luki w niedoskonałych przepisach. Tak było jest i będzie. Nasze przepisy szuwarowo-bagienne są tak jak sito do maku o przekroju oczka 10x10 mm. Jakbyś przeczytał przepisy dowolnego jachtu klasy międzynarodowej (np. OPP) to byś zobaczył jak nasze są niedoskonałe.
Nie tylko w takiej dziedzinie jak żeglarstwo ale i w każdej innej sferze naszego życia tak jest. I jak w każdej ,ustawodawcy starają się ograniczać lub eliminować działania. I robią to różnymi sposobami. Jedni stawiają 1500 fotoradarów, inni budują autostrady!

Nasze kosmetyczne zmiany niczego złego nie wprowadzają tylko dbają o ideę przepisów, w tym wypadku "przestrzeni komunikacyjnej", która ma być wolna od zabudowy a nie zabudowana pilersami całkowicie wypełniającymi jej wnętrze.
Źródło: forum.ppjk.pl/viewtopic.php?t=415


Temat: formula 2005
No cóż, racji na pewno nie mam , ale sięgnąłem do historii i czytam właśnie Zasady podziału jachtów na klasy 1997. I w klasach turystycznych (a były wtedy dwie takowe) w klasie, która powoduje takie spory, czyli T1 są wymienione typy jachtów: Orion, Foka, Mak 606, Pegaz 6m, Venus, Rambler, Bez, Raja. Resztę jachtów umieszczono w T2 W roku 1998 również T1 miała podobny skład, choć doszło jeszcze: Carina, Conrad 20, El Bimbo, Manta, Nash, Giga. No i od tego roku mieliśmy już klasę T3 Także Wojtku: the truth is nowhere . Wcześniej pisząc miałem na uwadze początki cyklu PPJK(jeszcze za czasów WTR), co zdecydowanie zaznaczyłem w swoich wypocinach . A S595 jest w T1 od 1999, tak jak micro t

To były dla mnie optymalnie najlepsze warunki, a dla Was optymalnie najgorsze. Opierasz się sięc na przypadkach, a nie na podstawach fizyki.... - co do praw fizyki: o ile się nie mylę prędkość jest jakoś tam zależna od długości lini wodnej, chyba im jej więcej tym lepiej, ricosHit ma 5,25, a nie 5,99m i coś w tym jest, tym bardziej, że ta krypa strasznie ciężko zabiera się do ślizgu, pływa wypornościowo i jakby nie patrzeć kiedyś osiąga swoją prędkość max. A jakby z Twojej łajby wyjąć 150kg(balastu jeszcze troszkę zostanie )? To by pływała równo z T2 bez względu na warunki.
I jeszcze pisząc o tym, że pływam na micro chodziło mi o kadłub, bo to, że reszta nie jest klasowa doskonale wiem a tych żagli to mam aż 0,5 m2 więcej. Nie licząc oczywiście dodatkowych 180kg
Źródło: forum.ppjk.pl/viewtopic.php?t=36


Temat: Mazury i Masuren
"Śledztwo przeprowadzone przez dziennikarza "Kuriera" wykazało jednak, że nie mogły to być PŻM-owskie "Mazury"..."

;) :)




Kraina tysiąca mórz: Mazury spotkały Masuren

Kurier Szczeciński 2008-11-17

Czy dwa podobne do siebie statki należące do armatorów z różnych krajów mogą nosić nazwę tej samej krainy geograficznej w Polsce? Okazuje się, że tak i przynajmniej raz już stała się ona przyczyną pomylenia obu jednostek.

Chodzi tu PŻM-owski statek "Mazury", który niedawno w peruwiańskim porcie Callao spotkał się z należącą do niemieckiego armatora Bertling jednostką "Masuren". Ten pierwszy to masowiec typu handysize o nośności 37 600 ton. W 2005 r. statek został wybudowany dla szczecińskiego armatora przez chińską stocznię Xingang w ramach serii jednostek noszących nazwy polskich krain geograficznych. "Masuren" to z kolei wybudowany w 1997 r. uniwersalny statek zaliczony przez armatora do klasy Toskania. Może przewozić zarówno kontenery, jak luźną drobnicę oraz ładunki masowe. Ma podobną do "Mazur" nośność (36 000 ton) i zbliżony kolor kadłuba.

W lutym 2006 r. podobieństwa w nazwie obu jednostek stały się przyczyną ich pomylenia. Norweskie media opisały wtedy historię statku "Mazury", który podczas silnego sztormu w okolicach przylądku Horn uratował norweskiego żeglarza Staale Jordana. Na jego jachcie uszkodzony został ster i z opresji cało udało mu się wyjść tylko dzięki linie, na której został wciągnięty na pokład statku. Skandynawskie media chwaliły wtedy polskich marynarzy za odwagę i profesjonalne przyprowadzenie akcji ratunkowej. Śledztwo przeprowadzone przez dziennikarza "Kuriera" wykazało jednak, że nie mogły to być PŻM-owskie "Mazury", gdyż jednostka znajdowała się w tym czasie gdzieś w okolicach Casablanki. Okazało się, że żeglarza uratował statek "Masuren", na którym płynęła polska załoga.

Co ciekawe nie jest to jedyny statek o tej nazwie, który pływał we flocie PŻM. W latach 60. nazwę "Mazury" nosił eksploatowany przez tego armatora statek zbudowany w Wielkiej Brytanii w 1948 r. Była to niewielka jednostka mająca zaledwie 1268 ton nośności.

(mak)
Źródło: shiplovers.pl/viewtopic.php?t=4577


Temat: Nasze byłe i obecne "urządzenia do pływania"

Fajnie powspominać Kilka zdjęć z rejsów ALFĄ - wtedy jedyną właściwie łódką z "kabiną"
W czasach studenckich też pływałem na ALFACH z ALMATURu w Giżycku. Potem przesiadłem się na fantastyczną "maszynę do pływania" czyli Latającego Holendra (klasa FD), łodka ta po wprowadzeniu w ślizg osiągała bardzo dużą szybkość. Jednak kariera regatowca skończyła się po zmianie stanu cywilnego.
Po przerwie na odchowanie dzieci zacząłem się bawić w szkolenie młodzieży na obozach żeglarskich, wspólnie z kilkoma znanymi kapitanami jachtowej żeglugi morskiej, od których sam się jeszcze wiele nauczyłem. Szkoliliśmy młodzież nie tylko na obozach stacjonarnych (na OMEGACH, DEZETACH i TRENERACH), ale także na obozach wędrownych na też już chyba historycznych jachtach ELBIMBO.
W tym czasie opłynąłem z żoną i dwójką dzieci całe Mazury na ORIONIE, wyposażonym w ruski silniczek "Salut", który charakteryzował się tym, że odmawiał posłuszeństwa wtedy, gdy był najbardziej potrzebny tj. podczas flauty, co zmuszało nas do korzystania z pagajów. Na szczęście ORION jest stosunkowo lekki i taki napęd pozwalał na poruszanie się w zamierzonym kierunku. Niestety z tego okresu nie mam wielu zdjęć, ale kilka załączam
Następnym etapem mojego żeglarskiego żywota było turystyczne pływanie na małym jachcie mojego przyjaciela. Był to MAK 444 - nieduży, ale bardzo dzielny jachcik, którym pływaliśmy przez kilka lat chyba po wszystkich mazurskich jeziorach i kilku rzekach (Węgorapa, Sapina, Krutynia).
Ponieważ moje dzieci miały już patenty sterników jachtowych, zdecydowaliśmy się na kupno używanego TANGA 730 Sport, na którym pływamy do dziś. W tym roku został pomalowany kadłub oraz przystosowałem łódkę do pływania 2-3 dorosłych żeglarzy z trójką dzieci w wieku 3 - 7 lat (zainstalowano sztywny sztag, "lazy jacka" i samoknagujące kabestany. usprawniono obsługę miecza oraz układ kładzenia masztu). Załączone obrazki ilustrują jak wyglądało nasze "pływadełko" przed i po modernizacji.
Do zobaczenia na wodzie i nie tylko
Źródło: camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=1605


Temat: regaty Tiga Yacht
Informacja dla wszystkich którzy wybierają się na regaty w sztonorcie:
WYŁĄCZONE Z REGAT :

1. Jachty nie wymienione w żadej z grup startowych

2. Jachty które w bieżącym roku lub w latach 2002-2004 uczestniczyły w Mistrzostwach Polaski Jachtów Kabinowych , zajmując trzecie lub wyższe miejsce w klasie.

WARUNKI DOPUSZCZENIA:

Jachty dopuszczone do regat muszą spełniać wymogi określone w Przepisach Pomiarowych Jednokadłubowych Jachtów Kabinowych (Formuła Pomiarowa Polskiego Związku Żeglarskiego, Rozdział II, Punkt 2.1.1 Warunki ogólne ,Punkt 2.1.2 Warunki zabudowy wnętrza i 2.1.3 Dopuszczenie warunkowe.)

Ożaglowanie i Osprzęt

1. Wyłącznie ożaglowanie na podstawie grot i fok

2. Zakazane stosowanie blistera, genakera, spinakera, i innych żagli dodatkowych (także zamiast foka podstawowego)

3. Zakazane stosowanie trapezów, desek, lin i pasów do halsowania


PODZIAŁ JACHTÓW NA GRUPY STARTOWE

GRUPA I

AMULET, BERYL, CARINA, CHARLESTON, CRUISER 22, CUMULUS, DLEPHIA 22, DORADO, DAMROKA, EL BIMBO, FALILY 550, GIGA, KAROLINKA,LUPUS, MASZOP, MASZOPKA, MX, NAROCZ, NASH 20, NECKO, OCEAN 725, PASJA 680,PASJA 640, RAMLER, SIGMA, SILHOUETTE, ŚMIESZKA, SPORTLAKE 660, SPORTLAKE 505, ŚWITEŹ, URSA, URSA MAJOR, VENUS, WIGRY, WODNIAK, WODNIK, ZOŚKA

GRUPA II

BAŚKA, BAJBUS 565, BAJBUS TOP DECK, BARTEK II, BEZ 4, CHRZĄSZCZYK, CIRRUS V, CONRAD 605, CONRAD 600,CONRAD 20, FOKA, GALIA18, INOKA, JANMOR 20, KARAŚ, KŁOBUK 17, MAJESIC 20 JOY, NARCYZ, ORION, PASJA 580, PASJA 550, POLO, RAJA, SAILART 17, SASANKA 600, SASANKA 590, SASANKA 590 VIVA, SKRZAK 485, SKRZAK 560, SPORTLAKE 550, SUN FAST 17, TES 550, MASTER, VIS 45.

GRUPA III

AKCENT 670, AKCENT 22, ARMOR 670, ASPIN, BAJBUS 635, BUMERANG 650, CORVETTE 650, CORVETTE 600, CZART, FOKUS 660,

FORTUNA 23 TS, JANTAR 21, MACH 600, MAK 666, MAK 600, MAK 630, MAK 606, PASJA 620, PEGAZ 620, PEGAZ 600, POLKA 650, POZYTYW,SASANKA 660, SASANKA 630, SASANKA 620, SKALAR, SKRZAT 650, SPORTINA 620,SPORTINA 600,SPORTINA 597, SPORTINA 595,SPORTINA 570, UFO 660, VIS 65.

GRUPA IV

ASTER 703, ASTER 700, CHOCHLIK, CONTES 777, CURIER, DELPHIA 29, DELPHIA 860, FRAM 715, HUNTER 240, HUNTER 24, JANTAR 23,

JASKIER, MAK 858, MAK 818, MAK 777, MAK 707, MEDIUM, MORS, NADZIEJA, NOON, OPTIMA 22, ORKA, PEGAZ 900, PEGAZ 888,

PEGAZ 880, PEGAZ 737, PEGAZ 696, PRINCESSA, RODOS 900, SKIPPER, SPORTINA 760, ŚNIEŻKA, TANGO FAMILY, TANGO 720, TES 690,

TES 678 BT, TES 660 RT, TES 660.

GRUPA V

CORVETTE 760, DELFIN, DELPHIA 24, FAX, FOCUS 690, GALIA 24, HUNTER 260, HUNTER 26, JOCKER 785, MAK 747, MAK 737 GT, MAK 707 GT,

MORS RT *), NARWAL, NEW CLASSIC 700 *), SASANKA 700 VIVA, SPORTINA 700 *), SPORTINA 682, SPORTLAKE 730, SUN FAST 20, SUN ODYSSEY 24.1,

ŚMIGŁA *), TANGO 780 *), TANGO 730 *), VICTORIA, WINDJAMMER 750.

GRUPA VI

BOLERO 805, FAX RT, FORTUNA 29, FORTUNA 27 TS, JANMOR 28, CURIER 820, MAK 808 GT, MAK 747 GT, MAK 707 GTK, MORS RT **),

NEW CLASSIC 700 **), PASJA 925, SKRZAK 800, SOLARIS, SPORTINA 700 **), SPORTINA 680, ŚMIGŁA **), TANGO 780 **), TANGO 760, TANGO 730 **),

TES DREAMER, TWISTER 787.

GRUPA VII

BIAŁY KOT, DEBIUT, ELLF 550, EOL, FLORIDA, FLYER 550, GRODNO, GROSZEK MICRO II, GRUBA, JUMPER, MICRONAV, MIKRON T, MIKROPOLKA,

MIKROPOLKA II, MIKSER, MISSONI, MOSQITO, PIP 550, RYKOSZET, SAILART 18, SPARK, WORKTUS 552, INNE JACHTY SPEŁNIAJĄCE WYMOGI KLASY MICRO TURYSTYCZNE

*)- JACHTY Z MIECZEM OBOTOWYM, **) - JACHTY Z MIECZEM SZYBROWYM

DOPUSZCZENIE JACHTÓW NIE WYMIENIONYCH W ŻADNEJ Z GRUP STARTOWYCH :

JACHT O ZDECYDOWANIE TURYSTYCZNYM CHARAKTERZE , NIE WYMIENIONY W ŻADNEJ Z GRUP STARTOWYCH, MOŻE BYĆ DOPUSZCZONY DO REGAT I ZKWALIFIKOWANY DO JEDNEJ Z GRUP STARTOWYCH NA PODSTAWIE KOMUNIKATU ORGANIZATORA OGŁOSZONEGO PRZED ZAKOŃCZENIEM ZAPISÓW DO REGAT.


Więcej informacji na stronie http://www.tiga-yacht.com.pl
Źródło: forum.ppjk.pl/viewtopic.php?t=220